افسوس بر آن ملتی که لباسی بپوشد اما خودش نبافته باشد.حضرت محمد(صلی الله علیه و آله)--این امت تا زمانی که لباس بیگانگان را نپوشد و غذای آن ها را نخوردهمیشه به خیر و نیکی خواهد بود . حضرت امیرالمومنین(علیه السلام انرژی هسته ای - عشق علیه السلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
انرژی هسته ای
نویسنده : گم نام
تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 92 تیر 6
زمان : ساعت 7:58 عصر

اورانیوم به رنگ سفید مایل به نقره‌ای، سنگین، فلزی و رادیواکتیو است و به رغم تصور عام، فراوانی آن در طبیعت حتی از عناصری از قبیل جیوه، طلا و نقره نیز بیشتر است.

اورانیوم در طبیعت

غنی‌سازی اورانیوم عملی است که به‌واسطه آن در یک توده اورانیوم طبیعی مقدار ایزوتوپ 235U بیشتر شود و مقدار ایزوتوپ 238U کم‌تر گردد. غنی‌سازی اورانیوم یکی از مراحل چرخه سوخت هسته‌ای است.

«اورانیوم با غنای پایین» که میزان 235U آن کم‌تر از 25 درصد ولی بیشتر از ‎0/7‎درصد است. سوخت بیشتر نیروگاه‌های هسته‌ای بین 3 تا 5 درصد 235U است.

«اورانیوم با غنای بالا» که 235U در آن بیشتر از 25درصد و حتی در مواردی بیش از 98درصد است. که کاربردهای متنوع تر و بیشتری بخصوص در علوم پزشکی و ساخت بمب اتم دارد.

 

براساس گزارش آژانس انرژی اتمی، کشورهای ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، آلمان، هلند، انگلستان، ژاپن در قالب شش سازمان قادر به غنی‌سازی اورانیوم در حدّ تجاری هستند. هند و پاکستان با درصد غنی‌سازی پایین‌تر، آرژانتین به‌صورت غیرفعال و هم‌چنین برزیل قادر به غنی‌سازی اورانیوم هستند

حجم اورانیوم غنی شده در اختیار ایران همیشه از سوی کشورهای غربی با حساسیت بالایی دنبال شده است. ایران نیمی از این ذخایر را برای استفاده در تاسیسات هسته‌ای پزشکی‌اش در تهران مصرف کرده.

کاربرد روشهای هسته ای در علوم پزشکی نسبت به سایر بخشها معروفتر و عمومی تر است. بیش از 100 سال است که دانشمندان با خواص اشعه ایکس آشنا شده اند و از آن برای تشخیص پزشکی استفاده می کنند. تصویربرداری، تشخیص،پیش بینی و درمان برخی بیماریها در نتیجه استفاده از پرتودهی و رادیوایزوتوپها حاصل می گردد. بطور مثال 131I- برای تشخیص محل و مکان تومورهای مغزی مورد استفاده قرار می گیرد و یا از آن برای تعیین فعالیت غده تیروئید و کبد استفاده می شود.51 ـ Cr برای تحقیقات خون شناسی، 75 ـ Se برای بررسی لوزالمعده، 57-Co برای تشخیص کم خونی، 14-C برای تحقیقات بیولوژیکی و داروسازی، 137-Cs جهت درمان غدد سرطانی، 67-Cu برای از بین بردن غدد سرطانی از رایج ترین رادیوداروها در امر پزشکی می باشند. استفاده از پرتو گاما تولید شده از 60-Co از مؤثرترین و مقرون به صرفه ترین روشها در زمینه سترون نمودن وسایل، ابزار آلات و تولیدات پزشکی است.

ایران در سال 2010 غنی سازی اورانیوم را آغاز کرد و هم اکنون این فرآیند را در سطح 20 درصدی انجام می دهد. که فرمول آن را شهید دکتر شهریاری نوشت و این باعث شد که استعمارِ مزدور شوکه شده و او را صبح روز دوشنبه 8 آذر ماه 89 به شهادت رسانید

اما اکنون ایران به برکت خون دکتر شهریاری ها 240 تا 250 کیلوگرم اورانیوم غنی شده تولید کرده است و انعطاف و عقب نشینی و توقف هم تاکنون جزء برنامه های هسته ای ایران نبوده! و ان شا الله که هرگز نخواهد بود!

 




| نظر



مرجع دریافت قالب ها و ابزارهای مذهبی
Design By : Ashoora.ir


 

پایگاه جامع عاشورا

انرژی هسته ای - عشق علیه السلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عشق علیه السلام
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 58219
کل یادداشتها ها : 73

پیوست ها
TEXT

نوشته شده در تاریخ 103/2/29 ساعت 7:24 ع توسط



،
     





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


           
           
http://s3.picofile.com/file/7561148274/%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8_%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85_%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C_%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF.txt.html