افسوس بر آن ملتی که لباسی بپوشد اما خودش نبافته باشد.حضرت محمد(صلی الله علیه و آله)--این امت تا زمانی که لباس بیگانگان را نپوشد و غذای آن ها را نخوردهمیشه به خیر و نیکی خواهد بود . حضرت امیرالمومنین(علیه السلام حج - عشق علیه السلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حج
نویسنده : گم نام
تاریخ : دوشنبه 94 فروردین 24
زمان : ساعت 10:34 عصر

مردم هیچ‌گاه مانند مسئولان مجبور به برخی مصلحت‌اندیشی‌ها نیستند و می‌توانند حقیقت قهر انقلابی خود را فرا‌تر از هر مصلحتی به نمایش بگذارند.

حتی اگر آن دو مأمور متجاوز سعودی مجازات شوند و رسماً عذرخواهی شود، صرف جنایات سعودی‌ها در یمن و دیگر کشورهای اسلامی برای این تصمیم انقلابی کفایت می‌کند.

درست است که آرزوی پاک زیارت حرم پیامبر (ص) در دل هر مؤمنی موج می‌زند، اما در این شرایط که برای ما بهان? ملی ایجاد شده است تا با قهر انقلابی خود، به مردم ستمدید? یمن کمک کنیم و با برخورد قاطع، بر رسوایی نظام فکری و فرهنگی سعودی‌ها بیفزاییم، آیا هنوز باید به زیارت حرمین شریفین مدینه و مکه مبادرت بورزیم؟

آن‌هم در جایی که اساساً ثواب زیارت حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) در روایات متعدد و معتبر از کلمات معصومین (ع) بیشتر از ده‌ها حج و عمره اعلام شده است.

هر کس به دلیل جنایات نظام سعودی در منطقه به‌ویژه یمن و خیانت شنیع مأموران آل سعود، عمره خود را تبدیل به زیارت حرم امام حسین (ع) کند، بی‌شک ثوابی مضاعف دریافت خواهد کرد و اقدام او از جانب شخص نازنین پیامبر اکرم(ص) بی‌جواب نخواهد ماند.

به یاد روض? یوم الترویه می‌افتادم که امام حسین (ع) حج را نیمه‌تمام‌‌ رها کرد و راه کربلا را پیش گرفت.

وقتی عبدالله بن زبیر از امام (ع) پرسید: آیا حج را ترک می‌کنی؟!

امام فرمودند: دفن شدن کنار فرات را بر دفن شدن کنار خان? کعبه ترجیح می‌دهم. (لَأَن أُدفَنَ بِشَاطِئِ الفُرَاتِ أَحَبُ إِلَیَ مِن أَن أُدفَنَ بِفِنَاءِ الکَعبَة؛ کامل الزیارات/73)

 


همیشه روض? یوم الترویه برایم یادآور این ابیات زیباست که از کودکی آن را می‌شنیدم:

به یوم الترویه محمل ببستند/خواتین اندر آن محمل نشستند

حرم را از حرم کردند بیرون/ همه سرگشته اندر دشت و هامون

کسانى را که بر عالم پناهند/ برون کردند از بین خداوند

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان




| نظر بدهید



مرجع دریافت قالب ها و ابزارهای مذهبی
Design By : Ashoora.ir


 

پایگاه جامع عاشورا

حج - عشق علیه السلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عشق علیه السلام
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 6
کل بازدید : 58131
کل یادداشتها ها : 73

پیوست ها
TEXT

نوشته شده در تاریخ 103/2/16 ساعت 7:3 ص توسط



،
     





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


           
           
http://s3.picofile.com/file/7561148274/%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8_%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85_%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C_%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF.txt.html